Існують різноманітні прийоми, широко вживані гітаристами в різних стилях музики.
- Арпеджіо (перебір) - послідовне витягання звуків акорду. Виповнюється шляхом послідовного защипування різних струн одним або декількома пальцями.
- Арпеджіато - дуже швидке, одним рухом, послідовне витягання звуків, розташованих на різних струнах.
- Прийом «бенд»
- Бенд (підтяжка) - підвищення тону шляхом поперечного зсуву струни по ладових поріжку. Залежно від досвіду гітариста і використовуваних струн цим прийомом можна підвищити видобуту ноту на півтора-два тони.
- Простий бенд - струна спочатку вдаряється і потім підтягується.
- Пребенди - струна спочатку підтягується і тільки потім вдаряється.
- Зворотний бенд - беззвучно підтягується струна, вдаряється і опускається до вихідної ноті.
- Легатний бенд - удар по струні, підтяжка, потім струна опускається до вихідного тони.
- Бендовий форшлаг - удар по струні з одночасною підтяжкою.
- Унісон бенд - витягується ударом по двох струнах, потім нижня нота дотягується до висоти верхньої. Обидві ноти звучать одночасно.
- Мікробенд - не фіксована по висоті підтяжка, приблизно на 1/4 тони.
- Бій - вниз великим пальцем, догори вказівним, вниз вказівним з заглушкою, вгору вказівним.
- Вібрато - періодичне незначна зміна висоти извлекаемого звуку. Виповнюється з допомогою коливань кисті лівої руки уздовж грифа, при цьому змінюється сила натискання на струну, а також сила її натягу і відповідно висота звуку. Інший спосіб виконати вібрато - послідовне періодичне виконання прийому «бенд» на невелику висоту. На електрогітарах ж, оснащених «whammy bar» (тремоло-системами), для виконання вібрато часто застосовується важіль.
- Вісімка (румба) - вказівним пальцем вниз, великим пальцем вниз, вказівним пальцем вгору} 2 рази, вказівним вниз і вгору.
- Гліссандо - плавний ковзний перехід між нотами. На гітарі можливо між нотами, розташованими на одній струні, і виповнюється переміщенням руки з однієї позиції в іншу не відпускаючи пальця, притискає струну.
- Гольпе (ісп. golpe - удар) - перкусійні прийом, постукування нігтем по деці акустичної гітари, під час гри. Застосовується в основному в музиці фламенко.
- Легато - злите виконання нот. На гітарі виповнюється за допомогою лівої руки.
- Висхідний (ударне) легато - вже звучна струна затискається різким і сильним рухом пальця лівої руки, звук при цьому не встигає припинитися. Поширена також англійське найменування цього прийому - хаммер, хаммер-он.
- Спадний легато - палець зривається зі струни, злегка підчеплений її при цьому. Зустрічається також англійське найменування - пул, пул-офф.
- Трель - швидке чергування двох нот, виконуваних поєднанням прийомів хаммер і пул.
- Піццикато - гра щипковий рухами правої руки. Струна захоплюється правою рукою між вказівним і великим пальцями, потім струна відтягується на деяку відстань і відпускається. Зазвичай струна відтягується на невелику відстань, що дає ніжне звучання. Якщо ж відстань велика, то струна вдариться об лади і додасть звучанню перкусії.
- Глушіння долонею правої руки - гра приглушеними звуками, коли права долоня кладеться частиною на підставку (місток), частиною на струни. Англійська назва цього широко використовуваного сучасними гітаристами прийому - «палм мьют» (англ. mute - сурдинку).
- Пульгар (ісп. pulgar - великий палець) - техніка гри великим пальцем правої руки. Основний спосіб звуковидобування в музиці фламенко. Струна вдаряється спочатку бічною стороною м'якоті і потім краєм нігтя великого пальця.
- Свіп (англ. sweep - змітати) - ковзання медіатором по струнах вгору або вниз при грі арпеджіо, або ковзання медіатором по приглушеним струнах вгору або вниз, створюючи щось скребуть звук перед основною нотою.
- Стаккато - Коротке уривчасте звучання нот. Виповнюється способом ослаблення натиску на струни пальців лівої руки, або глушіння струн правої, відразу ж після взяття звуку або акорду.
- Тамбурин - ще один перкусійні прийом, полягає в постукуванні по струнах в районі підставки, придатний для гітар з порожнистим корпусом, акустичних і напівакустичних.
- Тремоло - дуже швидке багаторазове повторення щипка, без зміни ноти.
- Флажолет - заглушення основної гармоніки струни шляхом дотику до звучної струни точно в місці, ділячи її на ціле число частин. Розрізняють натуральні флажолети, виконувані на відкритій струні, і штучні, виконувані на затиснутою струні. Існує ще й так званий медіаторних флажолет, що утворюється, коли звук витягується одночасно медіатором і м'якоттю великого або вказівного пальців, які тримають медіатор.
Багато прийомів в цій чудовій пісні "Я свободен"
Немає коментарів:
Дописати коментар